علت عصبانی شدن کودک چیست

علت عصبانی شدن کودک چیست

کج خلقی و عصبانیت زمانی اتفاق می افتد که کودک سخت تلاش می کند تا بر محیط خود تسلط یابد.سفری سخت برای آن ها است که از یک کودک نوپا به یک کودک توانمند، پیشرفت پیدا کنند بیایید نگاهی بیندازیم که علت عصبانی شدن کودک چیست ؟

۱. قشر پیشانی نارس یا PFC :

قشر پیشانی بخشی از مغز است که کارکرد اجرایی از جمله شناخت اجتماعی ، رفتار ارتباطی و رفتار اخلاقی را تنظیم می کند. PFC به طور کامل در کودکان بالغ نمی شود و این منجر به عصبانیت می شود. PFC از چهار سالگی شروع به رشد می کند.

۲. سیستم لیمبیک:

دستگاه لیمبیک به قشر پیشانی ارتباط دارد و مسئول کنترل احساسات انسانی اصلی مثل ترس ، ناامیدی ، خشم و شادی است.وضعیت نابالغ سیستم لیمبیک اغلب کودکان نوپا را گیج و ناتوان می سازد و نمی توانند احساسات خود را به طور دقیق بیان کنند و منجر به اوقات تلخی آنها می شوند و تا زمانی که پوسته آن ها تنها راه برقراری ارتباط را گسترش دهد، احساسات خود را به شدت بیان می کنند تا نیازهایشان برآورده شود.این دوره عدم بلوغ ، تا بیش از چهار سالگی طول می کشد.

۳. مسائل خلقی:

یکی از دلایل کج خلقی و عصبانیت کودکان، مشکل در خلق و خوی آنها است.کودکانی که rigid هستند، نسبت به تغییرات بی تحمل می باشند و احساسات خود را بد بیان می کنند که به احتمال زیاد کج خلقی و عصبانیت اینها نسبت به سایر بچه ها بیشتر است. 

۴. روش ارتباط:

اغلب کج خلقی تنها راه برقراری ارتباط با احساسات کودک نوپا با والد است، به خاطر فقدان مهارت های کلامی لازم .آن ها ممکن است سعی کنند به شما بگویند که گرسنه، مایوس، خسته هستند و احساس ناخوشی و غیره دارند. 

۵. توجه به نیازها:

کودک ممکن است سعی کند نیاز خود را از طریق دیگر نشانه ها بیان کند، اما وقتی شما نتوانید توجه خود را به او جلب کنید و یا آن ها را درک کنید، به کج خلقی متوسل می شوند تا توجه شما را جلب کنند.

۶. والدین خیلی سخت گیر:

اگر سخت گیر هستید و اجازه نمی دهید که کودک سعی کند، یاد بگیرد، و مرتکب اشتباه شود، جو منزل برای آن ها خفه کننده خواهد شد ؛ آن ها ناامیدی خود را از طریق کج خلقی نشان می دهند. 

۷. سرخوردگی:

توانایی یادگیری یک مهارت جدید مثل گره زدن کفش و یا سازمان دهی کتاب می تواند احساس درماندگی، شکست و ناتوانی و در نهایت عصبانیت را ایجاد کند. 

۸. عوامل خارجی:

انتظار می رود کودکان بیش از سه سال ، در اغلب شرایط مانند کلاس ها، بیرون و یا در میان بزرگان رفتار خوبی داشته باشند ؛ بعد از بالا نگه داشتن آن ها، اغلب وقتی به خانه برمی گردند، از هم جدا می شوند.

۹. خانه و خانواده:

هر وضعیتی در منزل که موجب اضطراب بین والدین شود، مانند ناسازگاری زناشویی، طلاق و یا بیماری می تواند بر کودک تاثیر بگذارد در حالی که اینها دلایل اصلی هستند، اما وضعیت های ویژه ای می تواند موجب عصبانیت کودکان شود. 

علت عصبانی شدن کودک چیست

ناراحتی:

کودکان ممکن است عصبانیت خود را زمانی که در شرایط سخت قرار دارند، مانند محیط شلوغ با چهره های ناشناخته رها کنند.

گیجی ناشی از پاسخ مراقب:

کودکان وقتی که والدینشان نشانه ها و رفتارشان را درک نمی کنند، ناراحت می شوند.کودکانی که بیش از یک مراقب دارند بیشتر با پدر و مادرشان مبارزه می کنند و سایر مراقب ها واکنش متفاوتی به طغیان های آنها دارند.

عدم توانایی در توضیح موردشان:

زمانی که کودک قادر به گفتن چیزهایی نیست که می خواهد بیان کند، آن ها احساس درماندگی می کنند و ممکن است برای آزاد کردن ناراحتیشان، اوقات تلخی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + سیزده =