درمان بیش فعالی یا ADHD

درمان بیش فعالی یا ADHD

درمان بیش فعالی یا ADHD صرفا از طریق مصرف دارو نیست.  درمان های موثر دیگری نیز وجود دارد. که می تواند به کودکان مبتلا به بیش فعالی ADHD کمک کند. تا توانایی خود را برای توجه بیشتر بدست آورده. رفتارهای تکانه ای خود را کنترل کنند. فعالیت بیش از حد را محدود سازند.

دارو تنها درمان بیش فعالی نیست.

در یک مطالعه روش های درمان های دارویی و غیر دارویی بیش فعالی بررسی شد.
تحریک کننده هایی مانند ریتالین و آددلول اغلب برای اختلال کمبود توجه (ADHD یا ADD) تجویز می شوند. اما ممکن است بهترین گزینه برای فرزند شما نباشد . قطعا این تنها درمان برای کودک شما نیست.

داروهای درمان و کنترل بیش فعالی یا ADHD ممکن است. به فرزندتان کمک کند تا بهتر تمرکز کند. یا حداقل در کوتاه مدت به نشستن بدون تنش ادامه دهد. اما تا به امروز، شواهد کمی وجود دارد که کودکانی که برای کنترل بیش فعالی دارو مصرف کرده اند. در پیشرفت تحصیلی، روابط یا مسائل رفتاری در بلندمدت بهبود مستمر داشته اند. حتی باید گفت مصرف دارو در کوتاه مدت، تمام مشکلات را حل نخواهد کرد . علائم بیش فعالی یا ADHD را کاملا حذف نخواهد کرد.
علاوه بر مواردی که درباره برگشت پذیری یا عدم تاثیر دارو در بلند مدت بیان شد. نگرانی ها در مورد اثرات این داروهای قدرتمند در مغز در حال رشد کودک وجود دارد.عوارض جانبی ای مانند تحریک پذیری. از دست دادن اشتها و بی خوابی نیز می تواند به مشکلات فعلی کودک اضافه شود.

چند نکته مهم درباره مصرف داروهای بیش فعالی.

پاسخ به داروهای بیش فعالی یا ADHD در هر شخص متفاوت است: پس از مصرف دارو بعضی از کودکان پیشرفت قابل ملاحظه ای دارند. در حالی که کودکان دیگر به هیچ وجه تمایلی برای تغییر از خود نشان نمی دهند. عوارض جانبی نیز از کودک به کودک متفاوت است. بارها دیده شده ضرر دارو بر برخی کودکان به مراتب بیشتر از منافع است. از آنجا که همه به طور متفاوتی پاسخ می دهند. پیدا کردن دارو مناسب و مقدار مصرف مناسب نیاز به دقت و زمان دارد.
تاثیر دارو در بیش فعالی زمانی که با دیگر روش های درمانی ترکیب شود بیشتر و موثرتر خواهد بود: فرزند شما به داروها عکس العمل بهتر و موثرتری نشان خواهد داد اگر از دیگر روش های درمان همزمان استفاده شود. مخصوصا روش های درمانی که به کودک روش های کنار آمدن با مشکلات و حل مسئله را می آموزد.

داروهای ADHD همیشه باید تحت نظارت مصرف شوند: درمان دارویی بیش فعالی یا ADHD خیلی بیشتر از مصرف یک قرص خاص در زمان های مشخص است. پزشک کودک شما حتما باید ناظر بر عوارض جانبی داروها باشد. زمانی که داروهای مصرفی بیش فعالی تحت نظر مصرف نشوند و نظارتی بر کنترل تاثیر آن ها نباشد بسیار برای کودک ریسکی و خطرناک خواهد بود.
اگر شما روش درمان با دارو را در نظر گرفته اید بدانید. که قرار نیست تا ابد کودک شما دارو مصرف کند. روش از این شاخه دارو به آن شاخه دارو پریدن اصلا روش مناسبی برای درمان نیست. هر زمانی که احساس کردید کودک شما تاثیر مورد نیاز از داروی خود را دریافت نکرده است. بی برو برگرد با پزشک مربوطه در میان بگذارید. یا حتی در صورت اضطرار درمان را متوقف کنید.

درمان بیش فعالی یا ADHD

کودک بیش فعال اگر در بهترین و تضمینی ترین مسیر درمان بیش فعالی قرار بگیرد. باز هم التهابات داخل خانه می تواند. کاملا مسیر تمام این درمان ها را به بیراهه ببرد.
به عنوان یک پدر و مادر، شما تاثیر زیادی بر روی درمان فرزند خود دارید. شواهد نشان می دهد که خوردن یک رژیم غذایی سالم با انرژی مناسب. تمرین و فعالیت های بدنی مناسب . برنامه های هوشمندانه دیگر مثل قصه گویی، دیدن تئاترهای کودکان و .. می تواند به بهبود کودک بیش فعال کمک های روحی و روانی کند.
پس بدانید اولین درمانگر کودک مادر، پدر و اطرافیان او هستند.

قدرت تمرین در درمان بیش فعالی – ADHD

    -مطالعات نشان می دهد که میانگین ۳۰ دقیقه فعالیت خارج از خانه مخصوصا در طبیعت می تواند. تاثیر بسیاری بر کاهش علائم بیش فعالی در کودکان داشته باشد. بر خلاف دارو بیش فعالی، ورزش نیازی به تجویز ندارد . عوارض جانبی ندارد.
ورزش کردن یکی از ساده ترین و موثر ترین راه های کاهش علائم بیش فعالی است. فعالیت فیزیکی بلافاصله باعث افزایش سطح دوپامین، نوراپی نفرین و سطح سروتونین می شود. که همه آنها بر تمرکز و توجه تاثیرات شگفت انگیزی دارند.
به این ترتیب ورزش و داروهای بیش فعالی به همین ترتیب عمل کرده . تاثیرات یکسانی دارند. اما بر خلاف دارو بیش فعالی، ورزش نیازی به تجویز ندارد . عوارض جانبی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − 3 =